Jak dlužník komunikuje?

16.12.2014 06:53

(Pomozte nám rozšířit proces vymáhání o další výmluvy. Ty nejlepší přidáme a zpublikujeme).

  1. telefonát:

Věřitel: Zjistili jsme, že jste nám dosud neuhradil fakturu po splatnosti.

Dlužník: Jakou fakturu? Já žádnou od Vás nemám. Můžete mi jí prosím poslat znovu? Hned to zaplatím.

Věřitel: Dobře posíláme to.

  1. telefonát:

Věřitel: před týdnem jsme Vám poslali tu fakturu a stále není zaplacena.

Dlužník: Já nemohu otevřít ten soubor. Nemůžete mi to raději poslat poštou, zlobí mě počítač.

Věřitel: Dobře posíláme

  1. telefonát:

Věřitel: Dostal jste tu fakturu?

Dlužník: Ano, dostal, hned to dávám k úhradě. Jsem na cestě do banky

Věřitel: Dobře děkuji.

  1. telefonát:

Věřitel: Zatím nám nic nepřišlo. Je to už několik dní, mělo by to už být na našem účtě.

Dlužník: To je divné, určitě jsem to posílal. Prověřím to.

Věřitel: Dobře děkuji

  1. telefonát:

Věřitel: Neozval jste se nám a tak se ptám, jak to dopadlo s tím ověřením.

Dlužník: Banka příkaz nepřijala, protože prý tam nebylo dost peněz. Nevěděl jsem že je tam málo. Přinesu Vám to osobně.

Věřitel: Děkuji souhlasím

  1. telefonát:

Věřitel: Čekali jsme na Vás, ale vy jste nepřišel s těmi penězi. Jak to vypadá?

Dlužník: Něco mi do toho vlezlo. Musel jsem s dítětem k lékaři. Stavím se pozítří.

Věřitel: Dobře děkuji. Budu Vás čekat.

  1. telefonát:

Věřitel: Slíbil jste, že přijdete, ale nedočkal jsem se Vás

Dlužník: Rozbilo se mi auto při cestě k vám a tak jsem musel do servisu. Budu to mít spravené v pátek a zastavím se hned po neděli

Věřitel: Dobře děkuji.

  1. telefonát:

Věřitel: Čekal jsem Vás po neděli, ale nedočkal jsem se.

Dlužník: No dostal jsem horečku a teď ležím. Necítím se vůbec dobře. Ozvu se, jak mi bude líp.

Věřitel: Dobře, tak zavolejte

  1. telefonát

Věřitel: Dlouho jste se neozval. Už jste zdráv?

Dlužník: Už zase pracuji, ale nemám peníze na zaplacení a nemám ani na jídlo. Nemohl bych si od vás půjčit?

Věřitel: Nemohl.

 

Následuje některý z nástrojů pro vymáhání podle typu věřitele. Pro každého dlužníka je ideální, pokud se použije právní vymáhání. Získá tak prostor k dalšímu kličkování.